Şoferii ar putea plăti o nouă taxă după eliminarea timbrului de mediu. Vezi ce se pregateste.

0 40

După eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie 2017, ministrul Mediului, Daniel Constantin, a anunţat că se gândeşte la un mod de taxare suplimentară a şoferilor, informează Mediafax.

Ministrul Mediului, Daniel Constantin, a anunţat că se gândeşte să introducă o nouă taxă pentru şoferi. Acesta susţine că măsura face parte dintr-un plan de modernizare prin care să existe tot mai puţine maşini poluante pe străzile din România.

”Eu împreună cu alte instituţii ale statului ne gândim, în momentul de faţă, la un sistem modern, astfel încât să nu venim cu taxare suplimentară pe cetăţean, dar în acelaşi timp să ne asigurăm că avem autoturisme din ce în ce mai puţin poluante care să fie pe străzile noastre, mai ales în zonele unde avem aglomerări urbane. O să prezentăm, probabil săptămâna viitoare, un sistem modern, european, pe care l-am gândit, astfel încât să fie toată lumea mulţumită şi să ne atingem obiectivele de mediu”, a declarat ministrul Mediului.

Statul a încasat 5,2 miliarde de lei în 8 ani

Timbrul de mediu a fost o sursă importantă de finanțare a Administrației Fondului de Mediu, încasările din taxa auto cifrându-se anul trecut la aproximativ 700-800 de milioane de lei.

În ultimii 8 ani, de când a apărut, taxa auto ar fi acumulat încasări de peste 5,2 miliarde de lei, bani folosiți la proiectele de mediu. În urma deciziei Comisiei Europene, România va avea de restituit aproximativ 6,5 miliarde de lei. Între timp, prin sumele nou colectate, cele neluate în calcul atunci și prin acumularea de dobânzi, ar putea să se apropie de 8 miliarde de lei.

Eliminarea timbrului de mediu, deși provoacă bucuria șoferilor, este contestată de industria auto din România, care avertizează că această prevedere va duce la creșterea importului de mașini vechi, precum și pierderea a 15.000 de locuri de muncă.

Ce îi așteaptă pe șoferi

Timbrul de mediu pentru autovehicule va fi transformat în impozit anual, cu un cuantum mai mare al taxei pentru mașini noi și, în principal, second-hand, dar plătit eșalonat în timp, pe durata de utilizare a mașinii, cu o tranșă mai mică la început, dar a cărei valoare va crește în fiecare an, conform unui proiect consultat de Profit.ro.

O altă variantă aflată în discuție este introducerea unei supraaccize la combustibil, astfel încât povara să fie suportă de toți șoferii din România.

Proiectul, care va fi discutat de Parlament, menține regula conform căreia suma de plată este calculată în raport cu emisiile de noxe, dar elimină posibilitatea de acordare a unei reduceri. Mai mult, timbrul de mediu, care la acest moment este plătit o singură dată în anumite cazuri va fi transformat într-un impozit anual, pe care proprietarii de mașini vor fi obligați să îl plătească în fiecare an, odată cu taxele și impozitele locale.

Suma acestui impozit anual nu va fi însă achitată într-o singură tranșă, ci eșalonat pe durata medie de utilizare a mașinii, cu o sumă mai mică de plată în primul an de la înmatriculare, dar care va crește gradual, în fiecare an în care mașina funcționează. Practic, suma totală de plată va fi împărțită pe anii în care mașina va funcționa, dar nu în mod egal, ci în creștere de la un an la altul.

Recomandari