Sorin Rosca Stanescu demasca toata scamatoria din spateel mega sondajului PNL de 300.000 de euro. Cum s-a facut toata treaba aflati din randurile de mai jos. Acest partid, PNL, ne arata inca o data ca alaturi de PSD nu mai au ce cauta in fruntea tarii.

Marti am facut o dezvaluire de senzatie. Sub titlul ”PNL, marea scamatorie a sondajului”. Am aflat cine este executantul si, in acelasi timp, beneficiarul mega-sondajului de opinie efectuat de PNL, la care ar fi fost intervievati pe teren nu mai putin de 15.000 de persoane si care a fost platit cu cea mai mare suma din istoria Romaniei. NOVEL RESEARCH, o societate obscura, specializata in cercetari comerciale de piata, a obtinut nu mai putin de 300.000 de euro, jumate proveniti de la buget, cealalta jumatate din contributiile membrilor acestui partid. Am aflat si am facut publice cateva detalii absolut socante despre aceasta societate. Astazi prezint noi detalii la fel de scandaloase.

NOVEL RESEARCH ocupa, chiar conform propriilor estimari, uneori pozitia 45, alteori pozitia 33 intr-un top al firmelor care efectueaza cercetari de piata in domeniul comercial. Deci si acolo consultantul la care a apelat PNL este obscur, cea mai mare performanta fiind aceea ca, lucrand pentru Philip Morris ar fi constatat o reducere a comertului ilicit de tigari cu 15%.

NOVEL RESEARCH nu are nicun fel de expertiza in domeniul sondajelor politice. Cu o singura exceptie. In 2016, tot in beneficul PNL, a facut un sondaj de opinie fara a exista precizari asupra  metodelor folosite, in perioada 11-19 august, constatand ca intentiile de vot pentru PSD se plaseaza la un procent de 37%, iar pentru PNL la un procent de 31%. A gresit doar cu… 10%. In fiecare caz in parte. In realitate, fara redistribuire, PSD a obtinut 45,5%, iar PNL doar 20%. A gresit la dublu si in ceea ce priveste evaluarea USR. Conform asa-zisului sondaj, USR urma sa castige 4%, dar, in realitate, rezultatele oficiale l-au plasat, fara redistribuiri, la 8,83%. Curat murdar, nene Iancule!

Citeste si:

Ludovic Orban, presedintele PNL a mintit opinia publica atunci cand a afirmat ca mega-sondajul de opinie platit cu un mega-pret ar fi fost efectuat prin mijloace clasice. Respectiv prin intervievarea pe teren, cu chestionarele in mana, deci face to face, a 15.000 de cetateni. In realitate, NOVEL RESEARCH nu are retea de operatori in teritoriu. Pana in prezent, cercetarile, corecte sau eronate, ale acestei societati, care numara doar noua angajati, s-au efectuat prin focus-grupuri. Respectiv un grup mic de persoane, selectate in baza unor criterii prestabilite, si carora li se pun intrebari despre partidele politice.

Prin prisma rezultatelor, avem de-a face cu o mega-inselatorie. Difuzarea de catre PNL in randul membrilor si simpatizantilor sai, in opinia publica in general, dar si catre partidele politice, prezumtivi sponsori si parteneri externi a unor informatii vadit eronate, prezentate drept concluzii ale unei cercetari stiintifice, reprezinta o mega-inselatorie. Urmarind mai multe obiective. 1). Inducerea unei increderi nejustificate in sansele PNL de a castiga viitoarele alegeri si o neincredere in randul electoratelor celorlalte partide. 2). Crearea unor clasamente interne false, in baza unei pretinse cercetari de piata, care sa permita pomovarea pe liste a unora, in detrimentul altora. 3). Pacalirea sponsorilor, pentru a atrage de la acestia donatii mai mari pentru campania electorala. 4). Inselarea partenerilor externi asupra posibilitatilor reale ale PNL de a obtine o victorie in urmatoarele alegeri.

Cat priveste costurile propriu-zise, stituatia este halucinanta. Suma data de PNL, cea mai mare plata din istoria Romaniei a unui sondaj politic, este aproape egala cu intreaga cifra de afaceri a lui NOVEL RESEARCH in 2017. 1.380.000 lei fata de 1.504.956 lei.

Si de aceasta data, ca si in 2016, PNL a informat opinia publica asupra faptului ca a facut un sondaj de opinie, ca a estimat sansele partidelor politice, a dat chiar si procentele respective, dar fara a face niciun fel de precizari – si acum intelegem de ce – asupra competentelor stiintifice ale societatii, care a efectuat aceasta cercetare de piata de o importanta vitala pentru intreaga strategice a partidului si fara a face prea multe precizari, cu exceptia celor mincinoase – si acum intelegem de ce – asupra metodelor utilizate pentru a se ajunge la asemenea rezultate. In curand le vom compara cu realitatea. Si daca din nou se va constata ca sefii PNL au produs o grava dezinformare, si cand expertii financiari vor vedea cum au fost sifonati 300.000 de euro, si daca nu care cumva la mijloc a fost o suveica, ce vom face? Vom bate din palme? Aplaudand viclenia PNL? Vom ridica nepasatori din umeri? Sau vom solicita anchete interne de partid, dar si anchete externe, pentru a afla cum de a fost posibila o asemena manipulare a membrilor si simpatizantilor PNL, a opiniei publice interne si externe si a mediului de afaceri? O manipulare pe sume de mari de bani, provenite de la bugetul statului si destinate dezvoltarii democratiei si, in mod egal, provenite de la membrii de buna credinta ai Partidului National Liberal.

Citește și: