SE PREGĂTEŞE O NOUĂ TAXĂ LA ÎNMATRICULAREA MAŞINILOR. „Trebuie să punem ceva în locul Timbrului de Mediu”

0 67

Bucuria şoferilor care au scăpat de achitarea timbrului de mediu la înmatricularea autoturismelor este de scurtă durată. Astăzi, la Comisia de transport şi infrastructură din Camera Deputaţilor, se vor purta discuţii cu transportatorii şi reprezentanţi ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului, în vederea implementării unei alte taxe care să înlocuiască timbrul de mediu. Potrivit estimărilor reprezentanţilor industriei auto, în acest an vor fi importate în România aproximativ 20.000 de autoturisme Euro2.

Şoferii care au vrut să-şi înmatriculeze autoturismele au aşteptat cu nerăbdare eliminarea timbrului de mediu, începând cu data de 1 februarie 2017, speculând faptul că „minunea” nu va ţine foarte mult timp. Astfel, cei care au crezut că gaura în buget apărută odată cu eliminarea timbrului de mediu va fi acoperită prin legiferarea unei alte taxe se pare că au avut dreptate.

„Mâine (n.r. – astăzi), la Comisia de transport şi infrastructură din Camera Deputaţilor, avem o întâlnire cu reprezentanţi ai transportatorilor, cu ARR şi cei de la mediu. Vom discuta această chestiune cu toate părţile implicate şi interesate, să vedem ce se va întâmpla în continuare, în mod concret. În acest moment, în Parlament sunt foarte multe proiecte de legi care se referă la această taxă. Evident, ele vor fi respinse, pentru că la 1 februarie a intrat în vigoare eliminarea timbrului de mediu, dar ceva mă gândesc că va trebui să punem în loc”, a declarat Mircea Banias, vicepreşedintele Comisiei pentru transporturi şi infrastructură, scrie cugetliber.ro.

„Al doilea cimitir de maşini vechi al Europei” Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile anunţa, la începutul lunii februarie, că decizia de a elimina timbrul de mediu va produce efecte negative în ceea ce priveşte parcul auto naţional şi eforturile financiare de curăţare a parcului, realizate în ultimii 12 ani.

„Eliminarea timbrului de mediu va duce la creşterea abruptă a vârstei medii a parcului auto naţional (România va deveni al doilea «cimitir de maşini vechi» al Europei, după Polonia) şi la anularea eforturilor financiare de curăţare a parcului realizate în ultimii 12 ani prin Programul «Rabla» (pentru care s-au cheltuit 2,1 miliarde lei), fapt ce va face ca automobilele vechi şi cu normă de poluare ridicată să se regăsească într-un număr tot mai mare pe drumurile din România”, se arată într-un comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

De cealaltă parte, reprezentanţii Serviciului Permise şi Înmatriculări Auto Constanţa afirmă că nu se poate vorbi, cel puţin momentan, despre o suprata-xare la înmatricularea autovehiculului.

„Legea a intrat în vigoare la 1 februarie şi, în opinia mea, nu sunt motive pentru ca populaţia să creadă că această lege se va aplica pe o anumită perioadă şi mai ales atât de scurtă. Şi anul trecut a fost în atenţia Guvernului aplicarea acestei legi, sub această formă, cu o suprataxare în altă zonă. Nu putem vorbi totuşi de o suprataxare la înmatricularea autovehiculului”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, comisarului şef Marian Tudose, şeful Compartimentului Permise de Conducere din cadrul Serviciului Permise şi Înmatriculări Auto Constanţa.

Recomandari