Scandalul de la Kaufland a fost contrafacut. Filmul înregistrat pe camerele de supraveghere si marturiile de dupa dovedesc acest lucru.

0 19

O înregistrare video de peste 10 minute, făcută cu camerele de supraveghere instalate pe centrul comercial Kaufland din Odorheiu Secuiesc, pune într-o lumină nouă incidentul în urma căruia un vlogger n-ar fi fost servit de vânzători pentru că nu vorbea limba română.

Jurnalistul Lucian Mîndruţă a făcut publice, pe blogul său, imaginile de la camerele de supraveghere ale magazinului Kaufland de la Odorheiu Secuiesc. În înregistrarea din 31 august, se observă că autorul filmării care a stârnit un adevărat scandal în România, autopromovat sub numele „Miliţianul”, a mers de mai multe ori la fast-food-ul din exteriorul magazinul, cu numele Grill (Imbiss), şi a intrat în supermarket înainte să facă acea filmare care a inflamat spiritele.

Şi în comunicatul reprezentanţilor Kaufland, postat pe site-ul companiei, se aminteşte că vloggerul a mers de trei ori la Grill (Imbiss):

„Cu privire la cazul care a avut loc în Odorheiu Secuiesc, în data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:

Regretăm atitudinea angajatei din cadrul magazinului din Odorheiu Secuiesc. Este un comportament de care ne dezicem, Kaufland având o serie de principii care pun respectul faţă de clienţi şi amabilitatea pe primul loc.

Vă asigurăm că, potrivit procedurilor interne ale companiei, am demarat deja o investigaţie şi vom lua toate măsurile pentru a evita pe viitor astfel de situaţii, inclusiv introducerea cursurilor de limba română. Subliniem că, potrivit legii, eventualele măsuri care vor fi decise vor fi confidenţiale, deoarece ţin de relaţia angajat-angajator, respectând astfel dreptul la viaţa privată.

În acest moment, ca urmare a primelor noastre investigaţii, venim cu o serie de precizări care să contureze contextul în care s-a realizat filmarea.

La ora la care a avut loc discuţia filmată la punctul Grill (9:47), programul de lucru cu clienţii nu începuse încă, angajata fiind implicată în sarcinile obişnuite de pregătire pentru deschiderea oficială de la ora 10:00. Din acest motiv, casa de marcat nu era încă operaţională, iar aceasta nu a putut încheia procedura de încasare, neputând servi astfel clientul şi restituindu-i suma.

De asemenea, din imaginile surprinse de camerele de supraveghere din parcare, reiese că autorului filmului i s-a comunicat orarul de funcţionare în prealabil.

Acesta a venit la punctul Grill într-un interval de 16 minute de trei ori, înainte de începerea programului, în intervalul 9:31 – 9.47, purtând discuţii cu angajata.

Încă de la prima vizită, care a durat aproximativ un minut (de la ora 9:31:25 până la ora 9:32:27), clientului i s-a comunicat că programul de lucru nu începuse încă la acea oră şi din acest motiv nu putea fi servit. Cu toate acestea, el a revenit a doua oară la ora 9:37 şi apoi a treia oară la ora 9:47, când a pornit camera de filmat, înregistrând o reacţie ca urmare a unor interacţiuni anterioare.

Autorul filmului a omis să precizeze că filmarea dată publicităţii este în fapt a treia discuţie cu angajata noastră.
Cu toate acestea, nu tolerăm un astfel de comportament în relaţia cu un client în niciunul din magazinele noastre din ţară, indiferent de regiune şi vom lua măsuri conform regulamentului intern. Kaufland este o companie în care lucrează oameni de diferite naţionalităţi şi toţi punem pe primul loc amabilitatea şi respectul faţă de client, aspecte absolut definitorii pentru activitatea noastră, oriunde am lucra“.

Recomandari