Ecaterina Andronescu, reclamată la CNCD pentru declaraţiile privind copiii cu nevoi speciale

Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, a fost reclamată luni la CNCD pentru declaraţiile privind copiii cu nevoi speciale. Sesizarea a fost formulată de către Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi, scrie romaniatv.net
„Am sesizat CNCD cu privire la declaraţiile ministrului Educaţiei”, a anunţat preşedintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi, Mădălina Turza.

Anterior, într-o postare pe Facebook, ea a remarcat că, la Digi 24, Ecaterina Andronescu a afirmat, referindu-se la copiii cu nevoi speciale: „Mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo”. Ulterior, ministrul a negat că ar fi vorba despre segregare.

„Veţi avea ocazia, doamna ministru, să lămuriţi problema la Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării”, a precizat Tuzla.

„Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat Andronescu la Digi 24, declaraţia sa provocând reacţii din partea mai multor ONG-URI.

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a transmis, duminică seară, un comunicat de presă în care face precizări privind integrarea copiilor cu nevoi speciale în sistemul învăţământului public de masă.

Ministerul Educaţiei precizează că nu intenţionează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerinţe educaţionale speciale, ci urmăreşte integrarea copiilor cu dificultăţi de învăţare în şcolile de masă şi creşterea numărului profesorilor de sprijin şi al consilierilor şcolari. Precizările vin în urma unor declaraţii ale ministrului Ecaterina Andronescu, declaraţii despre care reprezentanţii MEN spun că se referă tocmai la necesitatea de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăţi de învăţare.

Loading...

Recomandari

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More