Doar cazurile grave vor avea, cu adevărat, prioritate la urgenţe. Un ordin de ministru schimbă regulile. Altfel, la unităţile de primiri urgenţe ale spitalelor, aşteptarea pentru o consultaţie va dura între o oră şi patru ore. Sunt prea mulţi cei care aglomerează spitalele, în loc să meargă la medicul de familie, spun şefii din Sănătate. Şi au venit cu exemple. Anul trecut, au fost cinci milioane de apeluri la 112, prin care a fost cerută intervenţia medicilor. Jumătate dintre cazuri nu reprezentau urgenţe.

De fapt, e o problemă de viaţă şi de moarte, spun şefii serviciilor de urgenţă.

RAED ARAFAT: Un telefon abuziv poate ucide! Când dai un telefon şi spui a căzut şi este inconştient şi te duci acolo şi găseşti persoana că stă şi te aşteată, uneori chiar şi cu bagajele că vrea să meargă la spital şi dincolo avem un alt caz care într-adevăr este grav şi ajungem la el mai târziu înseamnă că cineva a comis o crimă aici!

Citeste si:

Anul trecut din 13 milioane de apeluri la 112, cinci milioane au sesizat probleme de sănătate. Dintre acestea mai bine de jumătate nu aveau nevoie de asistenţă medicală imediată. Sunt şi farse, dar şi români care sună pentru a-şi descărca nervii pe operatori.

IONEL SORINEL VASILCĂ, Directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale: Durata convorbirilor nonurgente, cumulate la nivel naţional a fost în anul trecut de 60 de ore zilnic adică echivalentul însumat a unei durate de doi ani şi jumătate de convorbiri care nu aduc valoare urgenţei reale.

Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă a lansat duminică două spoturi pentru a atrage atenţia că trebuie să fim responsabili când sunăm la 112.

Unul dintre clipuri face referire şi la Unităţile de primiri Urgenţe ale spitalelor, centre care sunt de multe ori supra-aglomerate cu pacienţi care pot fi trataţi şi la medicul de familie.

Citește și:

Chiar ministrul Sănătăţii a emis un ordin prin care cresc timpii de aşteptare la UPU în funcţie de gravitatea afecţiunii cu care ne prezentăm. Codul roşu este folosit în cazul pacienţilor în stare gravă, cel galben în cazul bolnavilor a căror stare se poate agrava dintr-un moment în altul, codul verde este pentru urgenţele minore, iar albastru şi alb, în cazul celor care nu reprezintă urgenţe.

În cazul pacienţilor de cod roşu nu se schimbă nimic, consultarea de către medic se va face imediat, în schimb în cazul pacienţilor de cod galben consultarea de către medic se va face în maximum 15 minute. În cazul pacienţilor de cod verde, albastru sau alb timpii se dublează.

Pacienţii nu sunt de acord cu aceste schimbări.

”De la ora 8 suntem, de dimineaţă şi este ora două”, spune un bărbat.

Citește și:

”Poate să moară omul că, dacă moare, a murit, mortul e de vină!”, exclamă o tânără.

Campania serviciilor de urgenţe s-a lansat astăzi de Ziua Mondială a Sănătăţii. Cifrele Eurostat arată că 71% dintre români consideră că au stare de sănătate bună sau foarte bună, adică suntem mai sănătoşi decât polonezii sau ungurii. În realitate însă, românii merg foarte rar la consultaţii de rutină şi ajung, deseori, la medic atunci când boala lor este avansată.