Dezvăluiri HALUCINANTE despre cum poate intra un copil care NU a susținut Evaluarea Națională în cea mai bună clasă a unui liceu. Cum FAVORIZEAZĂ sistemul de învățământ elevii care au părinți POTENȚI financiar

0 15

După intoxicația care au fost aruncată la Colegiul Național de Informatică Tudor Vianu din Capitală împotriva profesorului Severius Moldoveanu, care a fost ”hăituit” o bună perioadă după ce a făcut o glumă cu elevii săi, iată că ies la iveală detalii interesante.

Luminița Macsim, patroana școlii private Little London, spunea că profesorul de matematică are un sistem de evaluare de neînțeles și că fiica sa vine dintr-un alt sistem de învățământ și amenința că își va muta fata de la Vianu.

Jurnaliștii de la curentul.info au făcut o cercetare pentru a vedea cum fata doamnei Macsim a intrat la cea mai bună clasă de la Tudor Vianu, mai ales că programa românească la matematică este mult avansată față de cea britanică la clasa a a-VIII-a (anul IX în sistemul englezesc unde se studiază 13 ani în total).

După ce au analizat site-ul oficial al admiterii, au observat că numele fetei nu apărea, iar pentru lămuriri au luat legătura cu mama acesteia, care însă nu a dorit să explice cum a intrat fiica sa la Vianu.

Apoi, după o solicitare la Inspectoratul Școlar al Municipiului București și la Ministerul Educației, răspunsul în privința fetei Luminiței Macsim a fost că „admiterea acesteia la Colegiul Național „Tudor Vianu” s-a realizat cu respectarea cadrului legal”.

Un răspuns mai amplu a venit de la Inspectoratul Școlar, conform căruia Comisia de admitere a Municipiului București, după repartizarea computerizată, a constatat că eleva și-a echivalat studiile efectuate la International School of Bucharest, nu a susținut examenul de Evaluare Națională și existau locuri libere în acel moment la liceul pentru care s-a făcut opțiunea, așa că au admis-o la Tudor Vianu, fără nicio evaluare, fără niciun examen.

După o căutare amănunțită, s-a observat faptul că în vara anului 2014 la specializarea matematică-informatică la Vianu au fost 252 de locuri. La repartizarea computerizată s-au ocupat toate cele 252 de locuri cu copii care obținuseră cel puțin media 9,44.

Doar că din cei 252 de copii admiși, Andreica, Chiroiu, Hurduzeu, Militaru, Mitrofan și Pentelie au renunțat la locuri, rămânând așadar șase locuri libere pe care Inspectoratul a admis suplimentar 10 copii, printre care și fata dnei Macsim: Batgi, Cojocariu, Diaconescu, Dinca, Dragus, Gogu, Iancu, Marin, Mihai și Vetria.

Prin urmare, în septembrie 2014 au început clasa a-IX-a 256 de copii deși numărul total de locuri aprobate de minister a fost 252. Sursele celor de la curentul.info au explicat că totul se reglează din mers: pe parcurs, unii copii se mai retrag alții se transferă, așa că legea nu se încalcă.

Procedura imaginată de miniștrii Educației care s-au succedat este așadar următoarea: pentru unii copii care provin din sistemul românesc și care nu intră cu o sutime sau două la liceul dorit, nu se mai poate face nimic. Pentru copiii părinților care își permit să plătească școlile britanice private din București unde taxa școlară depășește 1000 de Euro pe lună, admiterea la liceu se face printr-o simplă cerere iar copiii bogaților ocupă locurile copiilor intrați la examen dar care din diferite motive nu se mai înscriu.

Totul este prevăzut în ordine ale ministrului Educației și în Metodologii adică acest sistem complet inechitabil este perfect legal și complet imoral.

Probabil că doamnei Macsim, care dădea lecții despre cum ar trebui să se comporte profesorul Moldoveanu la clasă și ce înseamnă moralitatea, nu i-a păsat că fiica ei a intrat fără examen iar un copil cu 9,43 a picat.

Recomandari