Cum au alimentat Gâdea, Antena 3 și România TV protestele împotriva restricțiilor

0 17

Protestele anti mască și anti COVID desfășurate în ultimele zile în toată țara au fost organizate de Alianța pentru Unirea Românilor (AUR), după cum a dezvăluit Newsweek România. Dar o contribuție decisivă au avut-o Antena 3 și România TV.

Mii de persoane au participat în ultimele zile la protestele împotriva restricțiilor impuse de Guvern pentru a limita al treilea val al pandemiei de coronavirus. 

Manifestările au început duminică noaptea și au continuat până marți, la București și în 70 de localități. Oamenii care au ieșit în stradă nu s-au limitat doar la a scanda împotriva modului cum administrează autoritățile pandemia. 

În unele situații au avut loc manifestări violente, iar cei din stradă au scandat inclusiv mesaje extremiste: la Timișoara, mai multe persoane au mers în fața casei primarului Dominic Fritz, strigând „Fritz, aici nu e Auschwitz”, la Pitești s-a scandat „Afară cu ungurii din țară”, iar în București au fost distruse mai multe stații de tramvai și chiar două tonomate cu mâncare. 

La un an de pandemiei, nemulțumirile și frustările românilor sau acumulat, iar unii au ales să și le manifeste în stradă. În același timp, teoriile conspirației și minciunile prin tot mai mult teren. Iar o mare responsabilitate o are și o parte a presei, chiar cea din așa numitul „mainstream”. Mai exact, Antena 3 și România TV. 

Protestele organizate de AUR

George Simion, unul dintre președinții Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), a negat că formațiunea ar avea vreo implicare în organizarea protestelor de la finalul lunii martie, în schimb a declarat că formațiunea pe care o conduce și-a „asumat” să fie alături de români, că membrii AUR „participă”, dar nu sunt organizatori.

Dar un email arată că politicianul a mințit. 

Protestatarii ieșiti în stradă au scandat în mai multe orașe împotriva medicilor, pe care i-au numit asasini. În Bacău, de exemplu, protestatarii au blocat intrarea spitalului județean și au scandat împotriva medicilor. „Jos Spitalul! Moarte medicilor!”, s-a strigat la Galați.

Cum s-a ajuns aici?

55% dintre români sunt de părere că în ultimele luni au fost expuși la știri false și dezinformări, potrivit sondajului de opinie realizat de IRSOP.

Chestionați cu privire la încrederea în diverse surse de știri, 36,3% dintre români declară că sunt înclinați mai degrabă să aibă încredere în informațiile difuzate de posturile TV, 60,7% mai degrabă să nu aibă încredere în astfel de informații, iar 3% nu știu sau nu răspund.

Între sursele de la TV din care se informează românii, pe primele locuri între televiziunile de știri se găsesc Antena 3 și România TV. 

România TV a avut în 2020, primul an al pandemiei, o medie de 284.000 de privitori pe zi, în timp ce Antena 3 a ajuns 198.000 de privitori pe zi, potrivit Pagina de Media.

Pe 29 martie anul acesta, de exemplu, România TV a fost urmărită la momentul maxim, în intervalul 22.00-00.00, de 518.000 de persoane, iar la Antena 3 s-au uitat 301.000.

Gâdea, sursa a două isterii naționale. Prima, ivermectina

În decembrie, Antena 3 a primit somație de la Consiliul Național al Audivizualului pentru că a difuzat în octombrie mai multe declarații conspiraționiste ale muzicantului Dan Bittman. 

„Eu cred că România a devenit o țară cobai. Noi am devenit o țară cobai. Ni se trimit vaccinuri, se fac pe cobaii noștri.Ni se trimit nu știu ce… se fac pe… ni se fac alegeri trucate, cobai”, a declarat solistul de la Holograf, în emisiunea Sinteza zilei. 

Acesta a fost doar un episod din multele în care Mihai Gâdea a alimentat teoriile românești ale circulației care circulă în ultimul an. 

Prima isterie națională creată de Mihai Gâdea a avut loc în ianuarie anul acesta, atunci când a prezentat ivermectina, o substanță folosită ca deparazitar la animale și pentru uz extern la oameni, ca medicamentul minune pentru COVID-19. 

Medicamentul a fost adus în atenția publică de Gigi Becali, apoi credibilizat de un doctor din SUA, Ion Alexie. Subiectul a fost amplificat, însă, de Mihai Gâdea. 

Mihai Gâdea l-a intervievat, pe 27 ianuarie, pe Mihai Budeanu, de la trupa 3rei Sud-Est, care a susținut că s-a vindecat cu ivermectină. În studio se afla medicul Monica Pop, cunoscută prin opoziția ei la vaccinul anti-COVID.

Gâdea a încurajat folosirea medicamentului, explicând că  Ivermectină a trecut de comisia de specialitate de avizare din Ministerul Sănătăţii pentru a se începe testele clinice, spre a fi utilizat.

Și Monica Pop l-a lăudat pe Budeanu pentru că a folosit acest tratament: „Ne bucurăm că sunteţi în viaţă şi că v-a folosit, dacă v-a folosit acest medicament. Eu cred că orice fel de pas înainte este un pas pozitiv“.

Abia la final, Gâdea i-a îndemnat pe telespectatori să folosească ivectermina doar la sfaturile unui „specialist“. 

Încă de a doua zi, produsul de uz veterinar a dispărut din farmaciile pentru animale, deși se vinde doar cu rețetă. Iar pe 26 martie, a murit de COVID-19 cântăreața Cornelia Catanga, despre care apropiații au declarat că s-ar fi tratat cu ivermectină

Prin studioul Antena 3 s-au plimbat numeroși conspiraționiști și personaje care au îndemnat populația să nu respecte restricțiile și să nu aibă încredere în medici, precum Adina Alberts sau Diana Șoșoacă. 

În ianuarie, chiar și site-ul televiziunii a deschis cu știrea intitulată pompos „Vaccinări anti-COVID, ziua 16. Febră, cefalee, alergii – reacţiile a zeci de pacienţi la serul administrat“.

 A doua, Flavia Groșan

Scandările împotriva medicilor din timpul protestelor de la finalul lui martie au fost alimentate chiar de către un doctor, cu ajutorul lui Mihai Gâdea. 

Medicul pneumolog Flavia Groșan a devenit vedetă națională după ce a susținut că a vindecat de covid 1.000 de persoane care au apelat la cabinetul său privat. 

Doctorul a susținut că a avut o rată de succes de 100%, iar după ce a fost popularizată de Mihai Gâdea la Antena 3, au apărut zeci de mii de persoane care vor să aplice tratamentul prezentat de Flavia Groșan.

Flavia Groșan nu s-a mulțumit doar să prezinte „tratamentul minune” pe care l-ar folosi, ci și-a criticat și colegii medici din spitale care se ocupă de pacienții infectați cu coronavirus despre care a afirmat că „fac greșeli uriașe și protocolul terapeutic omoară, de fapt, bolnavii”. 

Mihai Gâdea s-a dus s-o încurajeze și s-o pupe pe doctorița Flavia Groșan, după ce aceasta a fost audiată de Colegiul Medicilor. Antena 3 a prezentat-o pe Flavia Groșan ca pe o eroină, insistând că ea a fost aplaudată și a primit flori, după audiere. 

 România TV, puroi continuu care curge din televizor

 Dacă urmărești România TV o săptămână, postul cu cea mai mare audiență dintre televiziunile de știri, chiar că nu mai ieși din acasă. 

Pe un ton alert, cu zeci de breaking-news, cu minciuni pe bandă rulantă, cu exagerări, România TV a săpat constant la credibilitatea și așa mică a autorităților și a medicilor. Unul dintre cei mai vizibili conspiraționiști, Diana Șoșoacă, e prezentă zilnic la acest canal de televiziune. 

 În decembrie, Consiliul Naţional al Audiovizualului a amendat postul România TV cu 5.000 de lei pentru difuzarea unor afirmaţii ale Dianei Şoşoacă, senator AUR, şi ale fostului realizator tv Mădălin Ionescu referitoare la pandemia de COVID.

România TV a scos din context o declarație a lui Raed Arafat, șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU). Site-ul romaniatv.net a scris despre Arafat că intenționează să își dea demisia, după incendiul de la Spitalul Matei Balș de vineri, 29 ianuarie.

Protestul din 29 martie a fost relatat de către România TV ca o revoluție veritabilă. 

În jurul ori 21.00, în București erau câteva sute – în jur de  mie de persoane, iar alte sute de persoane erau în diverse orașe.

România TV se relata despre „proteste de amploare”, despre „România care fierbe”, despre „furia străzii”, despre „Arafat și reziștii încolțiți de furia poporului”.

Se vorbește despre „tensiune maximă”, sunt date imagini din mijlocul străzii. Senzația este a unor manifestări dramatice „de amploare”, a scris Pagina de Media.

Guvernul Orban a alimentat cu bani cele două surse de conspirații

Grupul Intact a luat cea mai mare „felie” din campania de informare prin care Guvernul sprijină presa: peste 3,3 milioane de euro. Banii erau meniți să informeze corect populația despre COVID-19. Antena 3 a făcut exact pe dos, cu fondur de la stat. 

România TV a primit aproape aproape 1,6 milioane de euro în total.

Recomandari