Criza de COVID-19, factorul “declanșator” pentru zborurile ecologice? Schimbările uriașe pe care le poate aduce pandemia pe termen lung

Sectorul aviatic este unul dintre cele mai afectate de pandemia de coronavirus, însă specialiștii susțin că acum este un moment prielnic pentru a aborda riscurile climatice pe care le prezintă industria aeronautică.

ADVERTISEMENT ADVERTISEMENT

Criza de COVID-19, factorul “declanșator” pentru zborurile ecologice?

Iar pachetele de salvare din partea guvernelor trebuie să vină cu reglementări “verzi”, cum ar fi reducerea emisiilor de carbon și alte măsuri care să ducă la ecologizarea transportului aerian, în condițiile în care sectorul aviatic are cea mai rapidă ascensiune în ceea ce privește emisiile de carbon care afectează clima, în ultimul deceniu, se arată într-un material Guardian.

Vrei să citești acasă, în siguranță, TAIFASURI, revista ta preferată? Abonează te ACUM doar la oficiile Poștei Române! Surprize + CD urile preferate doar pentru ABONAŢII TAIFASURI

Vechile avioane au nevoie să fie retrase rapid, iar prețurile scăzute ale petrolului vor încuraja companiile low-budget să programeze și mai multe zboruri chiar dacă avioanele ar fi goale, iar asta ar duce la o emisie mai mare a dioxidului de carbon, chiar dacă număru de pasageri va fi mai mic.

ADVERTISEMENT ADVERTISEMENT

Companiile aeriene apelează la sprijin guvernamental pentru a scăpa de o problemă pe care au provocat-o parțial

La fel ca și băncile după criza financiară din 2008-2009, multe companii aeronautice apelează la sprijin guvernamental pentru a scăpa de o problemă pe care au provocat-o parțial. Extinderea rețelelor de zbor, numărul cât mai mare de scaune și reticența de a accepta măsuri de carantină au contribuit la transmiterea rapidă a noului coronavirus pe tot globul.

Până la pandemie, guvernele au fost atât de concentrate de menținerea companiilor aeriene la un nivel competitiv, încât au oferit sectorului libertate din punctul de vedere al emisiilor, dar și al contribuțiilor la veniturile publice. Combustibilul pentru aviație este netaxat în majoritatea țărilor.

ADVERTISEMENT Citește pe același subiect:

  • FRH a decis să nu acorde titlurile de campioni la handbal! SCM Râmnicu Vâlcea, în grupele Ligii. CSM București și Dinamo, la mâna EHF
  • Femeile gravide dezvoltă forme mai uşoare de COVID-19, potrivit unui studiu recent. Surprinzător ce se întâmplă cu nou-născuţii
  • A venit rezultatul celui de-al doilea test făcut de Ricardinho pentru Covid-19. Ce decizie a luat Voluntariul
  • Tiberiu Boşutar, activist de mediu, susţine că a fost atacat cu toporul de un angajat al Gărzii Forestiere! Cine este victima şi cum a ajuns să fie aproape ucis de cel care ar fi trebuit să apere pădurile
  • Biletul săptămânii îți poate aduce peste 120 de milioane! Dai lovitura cu cele mai tari meciuri!

Mii de avioane au fost ținute la sol timp de două luni. Carantina este ridicată în multe țări, însă chiar și așa, industria se așteaptă ca veniturile să se reducă la jumătate în acest an. Multe companii aeriene cer sprijin din partea statului.

Statele Unite ale Americii au aprobat 25 de miliarde de dolari pentru industria aviatică, în aprilie

Guvernele europene au convenit să acorde 12,7 miliarde de euro să ajute indistria aviatică, cu încă 17,1 miliarde de euro în discuție. Statele Unite ale Americii au aprobat 25 de miliarde de dolari pentru industria aviatică, în aprilie.

ADVERTISEMENT ADVERTISEMENT

Dacă fondurile publice sunt utilizate pentru a salva companiile, există un argument din ce în ce mai important că societatea ar trebui să obțină ceva în schimb, și anume îmbunătățirea protecției mediului.

Ministrul francez al Finanțelor, Bruno Le Maire, a declarat că Air France va trebui să devină “cea mai verde companie aeriană din lume”, în schimbul unui sprijin de 7 miliarde de euro. Aceasta a însemnat reducerea emisiilor de carbon cu 50% până în 2030, reducerea emisiilor în Franța la jumătate până în 2030, folosind 2% combustibil regenerabil până în 2024 și reducerea drastică a numărului de zboruri cu o durată mai mică de 2 ore și 30 de minute, care sunt în concurență cu serviciile feroviare.

ADVERTISEMENT ADVERTISEMENT

“Înainte de criza COVID-19, emisiile cauzate de aviație mergeau într-o direcție greșită. Acesta este un moment care a zguduit industria”

În prezent, aceste condiții nu au caracter obligatoriu, cei care susțin aceste reguli speră că vor intra în vigoare legi în acest sens în următorii ani. Andrew Murphy, un agent de politică a aviației la ONG Transport & Environment, a declarat că acesta ar putea fi un moment de cotitură după 10 ani de lipsă de acțiune:

“Înainte de criza COVID-19, emisiile cauzate de aviație mergeau într-o direcție greșită. Acesta este un moment care a zguduit industria și a ridicat mai multe întrebări referitoare la subvenții, reduceri de impozite și frecvență a zborurilor. Este o oportunitate pentru guverne să se gândească la modul în care sprijină industria aviatică”

ADVERTISEMENT

El susține că a fost încurajat de faptul că Marea Britanie nu a angajat încă fonduri publice pentru salvarea companiilor aeriene. Un pas mai important ar fi ca guvernul să includă emisiile aviatice în strategia privind protecția mediului: “Nu este sexy, dar este important. Fără asta, calculele climatice ale țărilor se bazează pe contabilitate neplăcută”, a susținut Murphy, conform Guardian.

“Dacă guvernele doresc să abordeze provocările COVID-19 și ale schimbărilor climatice, acum este momentul”

Unii ecologiști, precum George Monbiot, susțin că firmele aeriene nu ar trebui să beneficieze de subvenții: “Având 90% dintre avioanele din Marea Britanie la sol și știind că trebuie să oprim industriile poluante, nu poate fi justificat sprijinul financiar al guvernului pentru repornirea zborurilor. Haideți să integrăm această schimbare, mai degrabă decât să salvăm această industrie distructivă și proprietarii săi de a evita impozitele”, susține purtătoarea de guvânt a grupului britanic Extinction Rebellion.

ADVERTISEMENT

Alte organizații pentru protecția mediului, precum Friends of the Earth sau Greenpeace, susțin că subvențiile sunt acceptabile numai dacă vin cu condiții ecologice. Ei spun că aceste companii aeriene ar trebui să plătească o parte a impozitelor și să nu se bazeze pe compensări pentru a reduce emisiile, așa cum o fac în prezent.

Printre măsurile propuse se numără impozitele pe combustibil pentru zborurile interne (care în prezent sunt scutite de impozite) și introducerea unei taxe pe frecvența de zbor. În Marea Britanie, 15% dintre cetățeni iau 70% dintre zboruri. La nivel global, doar 3% din populația de 7,6 miliarde zboară în mod frecvent.

“Dacă guvernele doresc să abordeze provocările COVID-19 și ale schimbărilor climatice, acum este momentul din punct de vedere politic”, spune Dan Rutherford, directorul de aviație la Consiliul Internațional pentru Transport Curat.

“Orice companie care este salvată de guvern ar trebui să se angajeze că va avea emisii zero net înainte de 2050”

El susține că pasagerilor ar trebui să li se ofere și informații despre cât de mari sunt costurile emisiilor de carbon ale zborului lor, ceea ce va permite sprijinirea unor companii aeriene mai eficiente. Diferența dintre emisii poate fi de până la 80% între companii și depinde de aeronavă, factorul de încărcare și rute.

Directorul executiv al aeroportului Heathrow, John Holland-Kaye, a declarat că Marea Britanie ar trebui să acționeze: “Guvernul poate accelera scăderea emisiilor de carbon în industria avitică, contribuind la creșterea unor noi surse de energie, cum au făcut-o cu succes pentru energie solară și eoliană. Orice companie care este salvată de guvern ar trebui să se angajeze că va avea emisii zero net înainte de 2050”

  • 300.000.000.000 de euro sunt pierderile estimate ale industriei aviatice în 2020
  • 3% din populația lumii circulă frecvent cu avionul
Loading...

Recomandari

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More