Cercetător din Hong Kong: Regimul chinez a ascuns dovezi despre virusul Wuhan

Un cunoscut microbiolog din Hong Kong este cel mai recent avertizor care dezvăluie informaţii despre modul în care regimul de la Beijing a acoperit iniţial focarul chinez de virus Wuhan. Mărturiile lui se adaugă la numeroase dovezi strânse despre gestionarea greşită a exploziei virale de către autorităţi, relatează Epoch Times.

Profesorul Yuen Kwok-yung, expert în boli infecţioase la Universitatea din Hong Kong (HKU), a fost unul dintre membrii echipei de experţi – în frunte cu Zhong Nanshan, cel mai cunoscut specialist în boli pulmonare al Chinei – care a fost trimisă într-o misiune de constatare a faptelor la Wuhan, pe 19 ianuarie.

Acum, după 6 luni, Yuen a declarat pentru BBC, într-un interviu pe 27 iulie, că autorităţile locale chineze au răspuns lent la focar şi au distrus dovezi fizice despre virus şi explozia pandemică.

„Bănuiesc că au făcut unele acoperiri la nivel local în Wuhan. Oficialii locali care se presupune că ar fi trebuit să transmită imediat informaţiile nu au permis ca acest proces să aibă loc cum ar trebui”, a afirmat Yuen.

El şi-a amintit despre vizita la piaţa de fructe de mare Huanan din Wuhan în ianuarie şi a spus că „nu a fost nimic de văzut acolo, deoarece piaţa era deja curăţată”.

Autorităţile din Wuhan au susţinut iniţial că virusul provine probabil de pe piaţă, deşi studiile arătau de atunci că unii dintre primii pacienţi din Wuhan nu aveau nicio legătură cu piaţa.

El a adăugat: „Se poate spune că locul crimei era deja contaminat, deoarece supermarketul a fost curăţat”.

Teoria oficială a Chinei – potrivit căreia virusul Wuhan a provenit de la lilieci şi a sărit bariera speciilor folosind o specie intermediară – de exemplu pangolinul – a fost aruncată în aer de lipsa existenţei unor tulpini care să ateste acest lucru.

„Nu putem identifica nicio gazdă care transmite virusul la oameni”, a afirmat Yuen.

Muşamalizarea iniţială a focarului de către autorităţile de la Beijing este bine documentată. La sfârşitul lunii decembrie, autorităţile au redus la tăcere opt medici, printre care oftalmologul Li Wenliang, după ce postaseră pe media socială chineză informaţii şi alerte privitoare la o nouă formă de pneumonie care se răspândea în oraşul Wuhan.

La începutul lunii iulie, Organizaţia Mondială a Sănătăţii a retras afirmaţia iniţială potrivit căreia Beijingul a raportat focarul de virus la sfârşitul anului trecut agenţiei de sănătate a ONU şi a afirmat că, de fapt, OMS a aflat de focar printr-o declaraţie găsită prin eforturi proprii pe site-ul Comisiei de sănătate din Wuhan.

Nu este prima dată când Yuen pune sub semnul întrebării în mod deschis varianta oficială a Chinei despre focarul de virus şi evoluţia sa iniţială, înainte ca acesta să se dezvolte într-o pandemie şi să ruineze economiile lumii. Pe 18 martie, Yuen şi colegul sau microbiologul David Lung, profesor asistent onorific la HKU, au scris un editorial despre un material de propagandă publicat în ziarul local Ming Pao, controlat de regimul chinez.

Articolul din Ming Pao susţinea că virusul CCP provine din Statele Unite. Cei doi au demonstrat că aceste afirmaţii nu au nicio dovadă, susţinând că nu trebuie răspândite.

Incidentul se petrecea la mai puţin de o săptămână după ce purtătorul de cuvânt al Ministerului de Externe din China, Zhao Lijun, acuza armata SUA că ar fi adus virusul în Wuhan, într-o postare pe Twitter.

La începutul lunii iunie, Yuen şi echipa sa au publicat o lucrare de cercetare în The Lancet Microbe, după ce luaseră probe de sânge de la 452 de rezidenţi din Hong Kong ce făceau parte dintre cei 469 de locuitori ai Hong Kong-ului evacuaţi din provincia Hubei din China, la începutul lunii martie.

Cercetătorii au descoperit că 17 dintre cei 452 (3,8%) erau seropozitivi, ceea ce înseamnă că purtau anticorpi împotriva COVID-19, boala cauzată de virusul Wuhan, care a explodat în provincia Hubei. Folosind acest procent şi populaţia totală din Hubei, 59 de milioane, cercetătorii au estimat că 2,2 milioane de persoane din Hubei „ar fi putut fi infectate” până la începutul lunii martie.

Lucrarea sublinia că agenţia de sănătate publică din Hubei raportase doar 67.802 de cazuri de COVID-19 la 31 martie.

Publicaţia chineză Global Times, controlată de partidul-stat, şi-a exprimat nemulţumirea faţă de articolul scris de Yuen. Într-un articol publicat pe 15 iunie, Global Times l-a acuzat pe Yuen că a „colaborat cu Statele Unite pentru a lupta împotriva Chinei”.

Distribuie
Tweet
Trimite pe WhatsApp

Loading...

Recomandari

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. AcceptRead More