Desantul PSD în Orient, în căutare de surse alternative de finanțare și investiții, merge în paralel cu criticile tot mai virulente la adresa companiilor occidentale. Turneele premierului Dăncilă și ale miniștrilor săi în Orient încep să dea roade: tot mai multe contracte din bani publici sunt câștigate de firmele din Turcia.

Cel mai cunoscut exemplu este cel al autobuzelor Otokar, cu uşi care nu se închid sau fără aer condiţionat, cumpărate de Primăria Capitalei (Firea). Dar acesta pare să fi fost începutul unei operaţiuni de scurgeri de bani din buzunarele românilor către firme din patria dictatorului de la Ankara, în detrimentul unor companii de renume din Occident.

De aici şi discursul tot mai apăsat al lui Liviu Dragnea împotriva multinaţionalelor. Căci e mult mai sigur să primeşte „parandărăt” de la o firmă din ţara sultanului decât de la una din Europa. Iar cu banii ai grijă să lungeşti boala, până se goleşte ţara şi pui stăpânire pe ea.

Citeste si:

Jurnaliştii de la G4Media au identificat deja implicarea firmelor turceşti în ample investiţii din infrastructură, sector în care Turcia nu contează pe plan internaţional.

1. Un concern din Turcia va moderniza 28 de kilometri de cale ferată între localitățile Apața și Cața (județul Brașov), deși oferta lor a fost cu aproximativ 27 milioane euro mai scumpă decât cea clasată pe locul I, a firmei franceze Alstom. Ofertele participanților la licitație au fost depuse în aprilie 2018. CFR SA a atribuit asocierii Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ș. – Makiol Inșaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ș. contractul de reabilitare a subsecțiunii Apaţa – Cața, parte a tronsonului feroviar Braşov – Sighişoara, cu suma de 2,85 miliarde lei (aproximativ 600 milioane de euro), potrivit clubferoviar.ro.

Valoarea totală estimată a contractului este de 2,86 miliarde lei, fără TVA (615,7 milioane euro), sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la Bugetul de Stat.

2. Același concern turcesc a mai câștigat, în luna martie a acestui an, ca urmare a unei licitații, încă un contract. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi compania turcă Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret au semnat pentru proiectarea şi execuţia Lotului 2 aferent Centurii de Sud a municipiului Bucureşti, la standard de autostradă. Narcis Neaga, directorul general al CNAIR, a arătat că valoarea contractului este de 750,8 milioane de lei, fără TVA, echivalentul a 158 de milioane de euro fără TVA, respectiv 9,7 milioane de euro fără TVA pe kilometru.

Citește și:

Similare