Avertisment: PSD-ALDE împing ţara spre criză şi faliment. Cei mai afectaţi vor fi cei cu venituri mici

Situaţia economică a României este dificilă iar clasa politică trebuie să termine cu populismele şi trebuie să înţeleagă că dacă nu luăm măsuri care să dezamorseze situaţia actuală, toţi vom suferi, transmite senatorul PNL Florin Cîţu – fost economist şef al ING Bank – în contextul în care FMI a avertizat vineri România cu privire la dezechilibrele macroeconomice din ţara noastră.

Mai exact, FMI a transmis vineri că deficitul fiscal şi cel de cont curent s-au adâncit iar presiunile inflaţioniste sunt din nou în creştere. Consecinţa? Dacă politicile nu-şi vor schimba direcţia, progresele în realizarea convergenţei se vor diminua, ceea ce va duce la deteriorarea veniturilor reale ale pensionarilor şi vor fi afectaţi semnificativ în special cei săraci.

În aceste condiţii, Florin Cîţu atrage şi el atenţia că vinovată de adâncirea dezechilibrelor din economia României (adâncire care garantează o criză de proporţii) are drept cauză principală politica economică, în special fiscală, a guvernului socialist PSD-ALDE, susţinut de UDMR şi minorităţi.

Potrivit senatorului, cei mai afectaţi de criză sunt cetăţenii cu venituri mici, „adică cei care au fost mituiţi în toţi aceşti ani să voteze pentru socialiştii de la PSD ALDE” iar soluţia ar fi un program liberal de guvernare care să pună stop risipei banului public, consolidare fiscală, flexibilizarea codului muncii, eliminarea din codul fiscal a acelor condiţii “speciale” care cresc evaziunea şi în final, cel mai important, retragerea statului din economie.

Redăm postarea senatorului

„Dezechilibrele din economia României care GARANTEAZĂ O CRIZĂ ECONOMICĂ de proporţii s-au adâncit în ultimii ani.

Politica economică, în special fiscală, a guvernului socialist PSD ALDE, susţinut de UDMR şi minorităţi, reprezintă cauza principală.

Dar da şi politica monetară ezitantă, din punctul meu de vedere, contribuie la menţinerea sau accentuarea acestor dezechilibre.

Strategia PSD ALDE este o strategie socialistă clasică – restrângerea dreptului la proprietate, intervenţia masivă a statului în economie (plafonare de preţuri, ameninţarea cu interzicerea exporturilor şi importurilor etc) şi redistribuirea banilor colectaţi prin taxe, impozite, accize, către electoratul care votează socialişti şi propriul buzunar.

Efectele acestei politici economice erau evidente şi le-am anticipat din 2017 în această ordine – deficite mari atât fiscal cât şi de cont curent, inflaţie mare, dobânzi mari, criza economică = şomaj.

O creştere economică care adânceşte dezechilibrele macroeconomice, aşa cum avem astăzi în România, sfârşeşte DE FIECARE DATĂ cu o CRIZĂ.

Cei mai afectaţi de această CRIZĂ sunt cetăţenii cu venituri mici. Adică cei care au fost mituiţi în toţi aceşti ani să voteze pentru socialiştii de la PSD ALDE.

România are nevoie UREGENT de măsuri care să schimbe schimbe RADICAL direcţia spre care o împing PSD ALDE. Duce doar la CRIZĂ şi FALIMENT.

De exemplu, România are nevoie de politici economice care să ELIMINE sărăcia nu care să-i facă pe cei cu venituri mici dependenţi de stat. Aici este nevoie de retragerea statului din economie, flexibilizarea codului muncii şi salariul minim legat de productivitate.

Doar o economie LIBERALĂ poate elimina sărăcia.

În acelaşi timp este nevoie URGENTĂ de o analiză a performanţei companiilor de stat. Cele care pot să aibă profit rămân în proprietatea statului dar conduse pe baza principiilor de guvernanţa corporativă. Pentru restul trebuie să luăm o decizie şi să le privatizăm. Costul acestor companii reprezintă 90 miliarde lei datorii către bugetul de stat şi furnizori.

Analiza programelor guvernamentale de “ajutor” de stat.Trebuie să vedem câte dintre aceste programe reprezintă bani aruncaţi pe fereastră de la buget, câte sunt mită electorală, câte sunt folosite de PSD ALDE pentru a transfera bani de la buget în buzunarele proprii şi câte dintre ele aduc un beneficiul real în societate. Estimez ca o analiză care ia în calcul efecte de rundă a doua va găsi că nu există beneficii pentru societate de pe urma acestor programe. Singurul lucru pe care îl fac este să distorsioneze piaţa forţei de muncă şi piaţa capitalului şi implicit să adâncească dezechilibrele macro.

Politica fiscală este cheia. De acolo vin majoritatea problemelor din economie în astăzi. Politica fiscală este sursa dezechilibrelor macroeconomice.

Este echivalentul unei crime cu premeditare să creşti deficitele în perioada în care ai creştere economică peste potenţial.

În primul rând trebuie schimbată structura bugetului. Astăzi majoritatea banilor colectaţi se duc pe salarii, pensii, subvenţii şi dobânzi. Acest procent trebuie scăzut.

Trebuie crescut procentul alocat investiţiilor, URGENT.

Provocarea este şi mai mare pentru că în acelaşi timp este nevoie URGENT şi de REDUCEREA deficitului fiscal.

Reducerea deficitului fiscal imediat duce la scăderea inflaţiei. Inflaţie mai mică înseamnă imediat şi dobânzi mai mici.

Fără reducerea deficitului bugetar BNR este forţată să crească dobânzile ceea ce înseamnă costuri mai mari în economie cu impact negativ pentru creşterea economică.

Situaţia economică a României este dificilă. Clasa politică trebuie să termine cu populismelor şi trebuie să înţeleagă că dacă nu luăm măsuri care să dezamorseze situaţia actuală, toţi vom suferi. Nu prin subvenţii, bariere, suprareglementari şi interzicerea importurilor şi exporturilor se dezvoltă o economie sănătoasă pe termen lung.

Din punctul meu de vedere singura soluţie acum: un program liberal de guvernare pentru 15 ministere care pune stop risipei banului public, consolidare fiscală, flexibilizarea codului muncii, eliminarea din codul fiscal a acelor condiţii “speciale” care cresc evaziunea şi în final, cel mai important, retragerea statului din economie.

P.S. Două exemple de instituţii care trebuie reorganizate URGENT.

ANAF- restructurat din temelii. Este clar că astăzi această instituţie este folosită doar ca instituţie de forţă pentru anihilarea opoziţiei.

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoza – spartă în două. Partea de analiza a impactului propunerilor legislative din partea guvernului rămâne la guvern. Partea de prognoza trece la Consiliul Fiscal. Astfel niciun guvern nu mai poate manipula cifrele oficiale.

Loading...

Recomandari