Propunere de modificare a Codului Rutier: Depasirea pe linie continua sa nu mai fie sanctionata!

385

Depășirea pe linie continuă ar putea să nu mai fie sancționată în România, în anumite condiţii. În prezent, depăşirea neregulementară este sancţionată cu suspendarea carnetului de conducere pentru 30 de zile şi 9 puncte de amendă.

Deputatul PSD Mihai Weber propune schimbarea codului rutier astfel încât șoferii să poată depăși pe linie continuă fără să fie sancționați contravențional. E drept, depășirea trebuie să îndeplinească niște criterii pentru ca aceștia să scape de sancțiune, scrie România TV.

Mihai Weber, deputat PSD, a depus la Senat un proiect pentru modificarea drastică a Codului Rutier. Politicianul propune ca şoferii care depăşesc pe linia continuă să nu mai primească nicio sancţiune. Asta dacă întrunesc următoarele condiții: vizibilitatea asupra drumului să fie de cel puţin de 20 de metri, iar lăţimea drumului să fie de minimum şapte metri.

Inițiativa parlamentarului a venit după ce acesta a susținut că actualele prevederi mai degrabă încurcă traficul, decât să-l fluidizeze.

Ce prevede concret proiectul de lege? „Prin manevra de depăşire se poate încălca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, staţionate sau care se deplasează cu viteză foarte mică, doar dacă vizibilitatea asupra drumului este mai mare de 20 de metri, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 metri“, stă scris cu litere de-o șchioapă în unicul articol al proiectului de lege.

Citeste și:
Grigore Cartianu: "Referendumul devine o înșelătorie sinistră, o mizerie absolută. Pentru mine, singura soluție acceptabilă e boicotul."
Citeste și:
Andreea Esca, decorată de Franța cu Ordinul Naţional al Meritului în grad de Cavaler
Citeste și:
Hoti cu acte! operatorii de telefonie au găsit o SMECHERIE pentru a taxa iar roamingul

La expunerea motivelor, Mihai Weber a scris că un conducător este sancţionat nediferenţiat pentru încălcarea marcajului continuu, fără a fi luate în considerare motivele care au determinat acţiunea. Mai mult, cadrul normativ în vigoare nu îndepărtează natura perturbatoare a obstacolului, ci îngreunează fluiditatea traficului rutier.

În 2016, s-au înregistrat 30.751 accidente de circulație rutieră cauzatoare de vatamari corporale, rezultând un număr de 41.475 persoane accidentate, din care 4,6% accidentate mortal. Cifrele mai arată că în 2016, din cei 3.821 pietoni si conducători de vehicule rutiere aflati sub influența alcoolului care au fost implicați în accidente de circulație rutieră cauzatoare de vătămari corporale, 1.688, respectiv 44,2% au fost conducători de autoturisme.