Bani putini pentru Halep fata de celelalte vedete Nike. Cât câştigă Serena şi Şarapova comparativ cu Simona

530

Simona Halep (2 WTA) a prins cel mai mare contract de publicitate de când s-a apucat de tenis, însă veniturile ei sunt mult mai mici, comparativ cu alte jucătoare care se află sub contract cu gigantul american.

Simona Halep e din 2014 cea mai constantă sportivă din circuitul feminin, însă din punct de vedere al marketingului e la o distanţă mare în spatele unor jucătoare mai slab cotate.

Acest lucru a reieşit şi dintr-o analiză „Forbes“. Iar acum contractul pe care româncă l-a semnat cu Nike confirmă ceea a spus Victor Hănescu: „Sportivii din România sunt marginalizaţi din cauza naţionalităţii, deoarece provin dintr-o ţară mică“.

Halep s-a arătat încântată de faptul că s-a înţeles cu gigantul american, semnând o înţelegere care îi va aduce în cont, anual, 2 milioane de dolari. Simona a obţinut astfel o mărire de 700.000 de euro faţă de parteneriatul pe care îl avea cu Adidas. Totuşi, suma primită din partea Nike e foarte mică, dacă o comparăm cu contractele de care beneficiază Maria Şarapova (41 WTA) şi Serena Williams.

Rusoaica a semnat în 2010 cu Nike, urmând să încaseze 50 de milioane lire sterline până la finalul acestui an. Un calcul simplu indică faptul că, anual, Şarapova primeşte aproape 8,5 milioane de dolari. Adică, de patru ori mai mult decât Halep.

Serena Williams şi-a prelungit în 2013 acordul cu Nike pentru încă cinci ani. Valoarea totală a înţelegerii? 40 de milioane de dolari, sumă la care se adaugă şi diverse bonusuri. Ceea ce înseamnă că şi Serena încasează peste 8 milioane de dolari pe an din partea celor de la Nike.

Chiar şi aşa însă, Halep rămâne printre cel mai bine plătiţi oameni din sportul românesc, ea câştigând până acum peste 23 de milioane de dolari din tenis. Mai mult, spre deosebire de alte jucătoare românce care primesc doar echipament gratis din partea sponsorilor, Halep şi-a permis să negocieze şi un contract dublu faţă de cel pe care îl avea cu Adidas.